رئیس مركز موسیقی صدا‌و‌سیما گفت ) موسیقی غرب كشور از اركان اصلی موسیقی كشور است )







رئیس مركز موسیقی صدا‌و‌سیما گفت: موسیقی كردی جایگاه بسیار مهمی در موسیقی كشور دارد و به طوركلی موسیقی غرب كشور از اركان اصلی موسیقی ایران زمین است.
كرم رضا پیریایی در حاشیه مراسم تجلیل از استاد شهرام ناظری در كرمانشاه گفت: موسیقی كرمانشاه، ایلام، كردستان و سایر مناطق غرب كشور به نظر من و همه كارشناسانی كه در مركز موسیقی صدا و سیما تلاش می‌كنند از جایگاه بسیار مهمی در موسیقی ملی برخوردار است.
وی تصریح كرد:درحال حاضر موسیقی كردی هم در تولید و هم در پخش ویژگی‌های خاص خود را حفظ كرده و این روند استمرار خواهد داشت.
پیریایی ادامه داد: مركز موسیقی با توجه به اهمیت موسیقی ملی و موسیقی‌های محلی برنامه ریزی‌های مفصلی انجام داده و عمده وقت طراحان مركز موسیقی پرداختن به این موضوع است كه در همین راستا شوراهای موسیقی استان ها و شوراهای موسیقی مركز را راه‌اندازی كرده‌ایم.
وی تصریح كرد: در شوراهای موسیقی استان‌ها، موسیقی‌های ارائه شده را بررسی و در خلال این جلسات به نتایج مهمی می‌رسیم كه دركل می‌توان گفت این جلسات یك نوع اتاق فكر برای مباحث كل موسیقی كشور است.
رئیس مركز موسیقی سازمان صدا و سیما گفت: در باب رسانه ملی، رئیس سازمان صدا‌و‌سیما با همه قدرت و توان، موسیقی را ساماندهی و هدایت می‌كنند و انشاءالله با توجه به این ساماندهی بتوانیم دغدغه‌های موسیقی كشور را برطرف كنیم.
پیریایی افزود: خوشبختانه با توجه به محتوای خوبی كه شاعران و ترانه سرایان در كانون‌های مختلف به جدیت پیگیری می‌كنند و آهنگسازها با همكاری این ترانه سراها و مجموعه افراد و عناصر هنری مطرح كشور به دنبال آن هستند، چشم انداز موسیقی ایران روشن است.
وی تصریح كرد:امروزه موسیقی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است و یكی از غالب‌های بسیار جذاب و موفق ارائه پیام در عصر حاضر به مخاطبان همین موسیقی است كه باید به شكل صحیح از آن استفاده كرد.
رئیس مركز موسیقی صدا و سیما در پایان گفت: تقویت موسیقی، تقویت فرهنگ ملی در گوشه گوشه و جای جای میهن اسلامی است و موسیقی می‌تواند به عنوان یك فاكتور مهم اتحاد ملی در كشور مدنظر همه قرار گیرد
خبرگزارى فارس